Rozmiary i przestoje – rządowy organ prawny regulujący praktyki w branży spożywczej

Znaczenie otyłości jako problemu zdrowia publicznego doprowadziło do szeregu proponowanych rozwiązań politycznych, z których niektóre – takie jak podatki na napoje słodzone cukrem – są bardzo kontrowersyjne i silnie sprzeciwiały się branży spożywczej. Jednym z takich środków jest propozycja nowojorskiego departamentu zdrowia wspierana przez burmistrza Michaela Bloomberga, aby zakazać sprzedaży słodzonych cukrem napojów w pojemnikach większych niż 16 uncji przez restauracje, kina i mobilnych sprzedawców żywności (miejsca, gdzie departament zdrowia ma jurysdykcję). Te działania i inne, które wpływają na praktyki biznesowe w przemyśle spożywczym, prawdopodobnie zostaną zakwestionowane w sądach w sprawach, które nasuwają ważne pytanie. Czy rząd ma prawne uprawnienia do regulowania działalności przemysłu spożywczego w ten sposób. Ta kwestia władzy dotyczy wielu polityk, które można rozważyć w przyszłości – zasad dotyczących na przykład umieszczania produktów w supermarketach, dostępu dzieci do niektórych produktów spożywczych i zakazu szkodliwych produktów (np. Napoje zawierające kofeinę).
To, czy rząd należy do tej areny, jest kwestią polityczną. Niezależnie od tego, czy rząd jest uprawniony do zaangażowania, jest kwestią prawną, którą należy starannie rozważyć, biorąc pod uwagę zarówno zdrowie publiczne, jak i interesy gospodarcze.
Państwa i ich jednostki polityczne, takie jak miasta, w odróżnieniu od rządu federalnego, mają uprawnienia do uchwalania ustaw mających chronić zdrowie publiczne, bezpieczeństwo i dobrobyt i mogą wykorzystywać tę policyjną władzę do regulowania sprzedaży produktów, które są publiczne. Skutki zdrowotne.1 Pozostaje jednak pytanie, jak szeroko takie moce można zastosować do praktyk sprzedawców żywności.
Rządy miast i stanów, na ogół za pośrednictwem departamentów ochrony zdrowia, mają wyraźną władzę nad sprawami dotyczącymi krótkoterminowych konsekwencji spożycia żywności. Istnieją mechanizmy umożliwiające zapobieganie lub szybkie rozwiązywanie problemów związanych z bezpieczeństwem żywności. Nowszym problemem są długoterminowe konsekwencje przyjmowania pokarmu związane z przewlekłymi problemami zdrowotnymi, takimi jak otyłość, cukrzyca, choroby serca i nowotwory. Począwszy od zakazu stosowania tłuszczów trans w restauracjach w Nowym Jorku i wymogu, by sieci restauracji liczyły się kalorycznie dla ich pozycji w menu, miasta i stany podjęły się uznania środowiska żywnościowego za główny sposób ochrony długotrwałego zdrowia obywateli .
Przepisy, które wpływają na zwykłe transakcje handlowe (takie jak sprzedaż produktu), są uznawane za konstytucyjne, jeżeli mają racjonalną podstawę i jeśli organ rządowy wprowadzający je posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, aby to zrobić. Ograniczenia wielkości porcji w Nowym Jorku, na przykład, departament zdrowia jest ekspertem zdrowia publicznego, który dokonał przeglądu odpowiednich dowodów naukowych na temat zagrożeń dla zdrowia związanych ze spożywaniem napojów słodzonych cukrem oraz wpływu wielkości porcji na wzorce konsumpcji. Proponowana polityka ma zatem racjonalną podstawę i jest związana z uzasadnionymi interesami rządu w zakresie ochrony zdrowia obywateli i zmniejszenia obciążeń finansowych związanych ze złym odżywianiem.
Historycznie, branże podlegające regulacjom handlowym zakwestionowały rząd w sądzie, czerpiąc z pięciu różnych teorii prawnych
[patrz też: zaburzenia orientacji, przeglądarka skierowań sanatoryjnych nfz, zabiegi falą uderzeniową ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: przeglądarka skierowań sanatoryjnych nfz zabiegi falą uderzeniową zaburzenia orientacji