Cięcie planowania rodziny w Teksasie

Cztery podstawowe zasady napędzają publiczne fundusze na planowanie rodziny. Po pierwsze, niezamierzona ciąża wiąże się z negatywnymi konsekwencjami dla zdrowia, w tym z mniejszym korzystaniem z opieki przedporodowej, niższym tempem karmienia piersią oraz słabymi wynikami matek i noworodków.1,2 Po drugie, rządy realizują znaczne oszczędności dzięki inwestycjom w planowanie rodziny, co zmniejsza stopa niezamierzonych ciąż oraz koszty opieki prenatalnej, porodu, po porodzie i niemowlęcia.3 Po trzecie, wszyscy Amerykanie mają prawo do wyboru czasu i liczby dzieci. Po czwarte, planowanie rodziny umożliwia kobietom osiągnięcie celów edukacyjnych i zawodowych, a rodzinom – zapewnienie dzieciom. Zasady te doprowadziły do ponadpartyjnego przejścia tytułu X w 1970 r., A później do innych finansowanych przez państwo i federację programów wspierających planowanie rodziny dla kobiet o niskich dochodach. Pomimo wykazanych pozytywnych efektów tych programów, polityczne poparcie i finansowanie dla nich zaczęło się zmniejszać. Niedawno wysiłki mające na celu rozszerzenie dostępu do antykoncepcji dzięki ustawie o przystępnej cenie zainicjowały szeroką debatę dotyczącą właściwej roli rządu w tej dziedzinie, a także zaproponowano wyeliminowanie tytułu X.
Wpływ na kliniki w Teksasie cięć w finansowaniu planowania rodziny. Usługi kliniki pierwszego stopnia Departamentu Świadczeń Publicznych (DSHS) są instytucjami publicznymi (np. Wydziałami zdrowia), które świadczą usługi planowania rodziny, kliniki na poziomie 2 są podmiotami niepublicznymi, które zapewniają planowanie rodziny w ramach kompleksowej opieki podstawowej i profilaktycznej, a kliniki na poziomie 3 są podmiotami niepublicznymi, które zapewniają wyłącznie planowanie rodziny. Chociaż kliniki na poziomie 3 stanowią mniejszą liczbę całych witryn, obsługiwały około 41% kobiet, które szukają usług planowania rodziny finansowanych ze środków publicznych.
Kilka państw podjęło już znaczne kroki w celu zmniejszenia publicznego finansowania planowania rodziny i innych usług zdrowotnych związanych z reprodukcją. W 2011 r. W Teksasie wprowadzono najbardziej radykalne dotychczas ustawodawstwo, które zmniejszyło finansowanie usług planowania rodziny o dwie trzecie – z 111 mln USD do 37,9 mln USD w okresie 2 lat. Pozostałe środki zostały przyznane za pośrednictwem trójpoziomowego systemu priorytetów, z organizacjami, które zapewniają kompleksową opiekę podstawową, która ma pierwszeństwo przed tymi, które świadczą wyłącznie usługi planowania rodziny (patrz wykresy kołowe). Ustawodawca Teksasu nałożył również nowe ograniczenia dotyczące opieki nad aborcją i ponownie wydał zezwolenie na wyłączenie organizacji powiązanych z dostawcami aborcji z udziału w państwowym programie zwolnień Medicaid, Program Zdrowia Kobiet (WHP), który miał zostać przedłużony w styczniu 2012 r. Mimo że wyłączenie wcześniej nie były egzekwowane przez państwową Komisję Zdrowia i Usług Społecznych, jest to sprzeczne z polityką federalną, a odnowienie WHP zostało odrzucone przez Centra Medicare i Medicaid Services. W 2010 r. WHP świadczyła usługi prawie 106 000 kobietom w wieku 18 lat lub starszych, o dochodach poniżej 185% federalnego poziomu ubóstwa, którzy byli legalnymi mieszkańcami Teksasu od co najmniej 5 lat. Prawie połowa z tych kobiet była obsługiwana w klinikach Planned Parenthood.
W celu wdrożenia ustawodawstwa i cięć w finansach Departament Stanu Zdrowia w Teksasie zmniejszył liczbę finansowanych organizacji planowania rodziny z 76 do 41
[więcej w: zabiegi falą uderzeniową, leczenie pijawkami cena, odruch oksytocynowy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: leczenie pijawkami cena odruch oksytocynowy zabiegi falą uderzeniową